Поканиха скандалната скулптура среден пръст и у нас

Посланието е насочено към управляващите политици

Поканиха скандалната скулптура среден пръст и у нас | StandartNews.com

Прага. Скандалната творба на чешкия скулптор Давид Черни, изобразяваща среден пръст, който се извиси от плаваща по река Волтава платформа в столицата Прага, получи покани да гастролира заедно с посланието си от гражданите към политиците в осем столици, сред които и България. Това разказа творецът в интервю за предаването „120 минути" по bTV. Огромният среден пръст е насочен точно срещу седалището на президента в Замъка на Прага и дойде на фона на парламентарните избори.

Черни е известен в българските среди, след като преди няколко години изобрази България като тоалетна с цветовете на партиите, които управляваха по онова време. Въпреки че изобрази България като тоалетна през 2009 г., той твърди, че никога не е казвал, че страната е тоалетна. „Това е грешна интерпретация", казва Давид Черни.

„Като жест към политиците средният пръст казва ясно - съжаляваме, но ние не сме съгласни с вас. Да, не е особено любезно, но е чисто и ясно. Символ е и работи безотказно", заяви артистът.

Черни изрази мнението, че комунизмът никога не си е отивал от Източна Европа. „Причините са много, но да благодаря на Бог, че тук в нашата страна на изборите комунистите не получиха това, което очакваха. 23 години след края на комунистическата ера те имат около 16%, което за мен е шокиращо. Това е защото може би хората имат къса памет. Те са страдали по времето на комунизма, но някак си са превъзмогнали липсата на свобода и страдат по това време. Комунистите нямат нищо общо с комунизма, те са само едно ядро на корупция. Корупция, не само в смисъла на пари, а корупция в начина на мислене, в разсъдъка, смисъла, в душата", допълва той.

Той обясни, че още не е идвал в България от „някакъв вид мързел". „Преди около 10 години за последен път ходих на Изток и реших да не ходя повече на места, където не искам", обясни скандалният артист.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

Коментирай