Вторник,

Педиатър предупреди защо детският сироп за кашлица е опасен

От: Стандарт -
1894
Педиатър предупреди защо детският сироп за кашлица е опасен
A
A
A

„Детският сироп за кашлица може да бъде опасен“ – това предупреждение отправи педиатърът д-р Мария Евдокимова. Тя поясни, че става дума за бронхоспазъм, който муколитичните агенти могат да причинят.

Според специалиста активното производство на слуз и нейното втечняване може да доведе до възпалителен процес. 

По думите й децата под тригодишна възраст са изложени на най-голям риск, тъй като те все още не знаят как да кашлят правилно.

„В резултат на това се натрупва излишно количество слуз, която не се отделя. Тя може да предизвика повторно заразяване или да причини усложнения. 

Оказва се, че с детските сиропи запушваме тесните детски бронхи с храчки още повече и само влошаваме положението“, обясни педиатърът.

Д-р Евдокимова отбеляза, че приемането на муколитици заплашва и с други странични ефекти, което е доказано от множество проучвания. 

Например, лекарствата могат да причинят стомашно-чревно разстройство и треска.

Лекарят препоръчва използването на сиропи за кашлица в редки случаи и само ако е крайно необходимо. 

/ jenata.blitz.bg

 


Всички новини от категория Здравеопазване.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

Валутни курсове

По курса на БНБ
Валута Лева (BGN) Обратен курс за 1 лев
CHF 1.70725 0.585737
GBP 2.24388 0.445657
USD 1.71204 0.584099
Виж всички