Мая между земята и небето

Бежанска направи моноспектакъла "Колекционерката" в Театър 199

Мая между земята и небето | StandartNews.com

Мая Бежанска излиза за моноспектакъла "Колекционерката" на 12 април в "199". Куклената актриса, която в момента се подвизава в "Като две капки вода", доказва, че умее да прави сериозен театър. Още повече че авторът на текста Радослав Чичев е от най-"играещите" личности в родното арт пространство. Историк с диплома от Алма матер, той води "Артефир" и "Аларма" по програма "Христо Ботев" на БНР. През 2010-а неговата пиеса раздели първа награда с "Гарванът" на Калина Попянева в конкурса на "199", наречен на великата Славка Славова. Дебютната му стихосбирка "От прашинката на деня" (2011) пък получи бронзов "Пегас" на "Южна пролет 2012" в Хасково. Чичев постоянно се включва в акции, посветени на лириката и театъра. "Какво е да се затвориш във вътрешния си свят? Какви са страховете, надеждите и мечтите ти? Героинята пътува между реалността и съновидението. Нейната колекция е създадена от неща измислени, приели формата на истинност. Тя създава свят, в който пчелите имат свое мнение относно съществуването, а чаят от мандрагора ти помага да омагьосваш, ей така за кеф. Тя е художник, рисуващ вътрешния си светоглед. Вглежда се в себе си и се опитва да разбере коя е. Нейният вътрешен диалог е срещу побъркания свят. Борейки се срещу него, тя създава друг, интимен. Изплита пашкул, в който да се скрие", споделя Радослав. Режисьор на емоциите между земята и небето е Катя Петрова. "Какво е да се се отдръпнеш, да се изолираш от външния свят, който "се е побъркал"? Какво е да живееш между реалността и съновидението? Да се вторачваш в миналото, да колекционираш спомените си...", дефинира тя идентичните въпроси. "В Япония съществува термин, "хикикомори", който дефинира самотния човек от нашето съвремие. Неговият проблем може да се опише като страх от риска, като надценяване на потребността от сигурност. Той е настроен срещу всякакви нововъведения - далече от сизифовските задачи, далече от идеята, че всичко се променя, че всичко е поток на възникване и загиване. Той се страхува от онази крачка, която отключва непредвидимото. Ето такава е нашата героиня, живееща на ръба между измислицата и реалността, между нощта и деня", коментира Катя. Екипът, в който влизат още драматургът Андрей Филипов, художничката Рин Ямамура и музикантът Христо Йоцов, е посветил постановката на Дафина Георгиева-Роня, която загина на пешеходната пътека. Всички те анализират страстта към колекционерството в "нормалните" и "ненормалните" измерения. Според Фройд тя произтича от нуждата да се справяме с екзистенциалния си ужас, търсейки опора в трупането на непреходни предмети.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

Тагове:
Коментирай