|
Информационна агенция
standartnews.com |
петък, 19 март 2010 |
| Израелски самолети са прелетели над България | Трамваи 5, 11 и 19 сменят релсите през уикенда | Гръмнаха момиче в челото на спирка | Ученик сред убийците на двамата мъже в Търговище |
Белите вина увреждат зъбите повече от червените
Берлин
Белите вина увреждат зъбите много повече от червените, тръбят германски учени. Те открили, че вина като Шардоне и Пино Гриджио изтъняват емайла по-бързо от Мерло или Бордо.
Учените считат, че продължителната консумация на бяло вино разрушава защитния слой, в резултат на което зъбите става по-чувствителни към студено, топло и сладко.
Докато пиещите червено вино са наясно, че то може да остави грозни петна по зъбите, вредата от белите вина не е така известна.
Учени от университета Йоханес Гутенберг в Майнц, Германия, изследвали последиците от пиенето на осем червени и бели вина от Германия, Франция, Италия и Испания върху взет от зъбите на мъже и жени на възраст между 40 и 65 години емайл. Той престоял във вината 24 часа и след това бил анализиран под микроскоп, съобщи БГНЕС.
Престоялият в бяло вино емайл бил по-увреден от този в червените вина, съобщават учените, чието изследване е публикувано във в. "Nutrition Research".
"В рамките на това изследване може да се предвиди, че честата консумация на бели вина може да причини сериозно увреждане на зъбите", посочва един от авторите на изследването д-р Брита Вилершосен. При предишни изследвания беше установено, че газирани напитки и сокове от лимон, портокал и грейпфрут могат да увредят емайла.
АСН
Още от Любопитно
19.03.2010 Елица и Стунджи подготвят сватба
19.03.2010 Наоми е бременна, ще ражда в Москва
19.03.2010 Британците гледат 3D телевизия от 3 април
19.03.2010 Бъфет се прави на рокаджия
19.03.2010 "Проклятието Оскар" застигна и Бълок
19.03.2010 Двойка индийци осъдени за неприлични есемеси
19.03.2010 Комари вече ваксинират срещу малария
19.03.2010 Три българки номинирани за жени лидери
19.03.2010 Видинчанин погледнал през прозорците на летяща чиния
19.03.2010 Самотата вдига кръвното
Всички от Любопитно